Sunrise ... Dat was me een ritje ..

13 maart 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

6:30 lekker vroeg de wekker gezet we gaan de zonsopgang kijken in BRUCE canyon. Snel uit checken en door 7 uur volgas het grappige is dat richting the sunrise Point het al best licht is en achter ons het pikke donker is.. we zijn niet de enige die het magische moment willen bewonderen want er is met moeite een parkeer plekje te vinden .. het is min 5 moesten Krabbé ! En dat terwijl we gister middag 25 grade hadden.. iedereen begint opeens te rennen Haha de zon komt pas kwart voor 8 achter de berg vandaan en het is net half 8 🙄 we wandelen rustig naar boven om een mooo plekje te vinden.. er staan letterlijk overal mensen .. allemaal aan de rand van de berg.. wij lopen iets verder daar staan we lekker alleen en kunnen de volledige vallei zien Sunrise.!we filmen het en nemen wat mooie foto’s .. ik zei al het is min 5 maar het voelt als min 20’! Tis niet  normaal zo koud we zijn dik ingepakt overal is nog sneeuw hier.. we rijden ook nog even door naar rainbow Point hoogste plekje in dit park .. heel mooi en weer een ander uitzicht .. dit park is niet heel groot.. en Tim is nu echt klaar met de kou.. we gaan door richting antilope canyon en de horse shoe bend

We rijden weer door hele bijzondere landschappen lange lege vlaktes maar ook bossen grote bomen .. of cactussen tis elke mile weer anders .. eindelijk bij antilope aangekomen .. mooie plekjes bekeken .. veel bergen in bijzondere vormen .. mooie kleuren .. blijft mooi. ! We wilde een boot tocht maken maar helaas is de boot net weg .. dan maar even door naar horse shoe bend .. ik heb laatst niet verteld over het avontuur bij het bekende las Vegas bord.. elke keer als wij daar aankwamen was er geen parkeerplek .. en stonden er hekken met rijen voor de foto .. 400 man in de rij voor het Bord van las Vegas.. de koste rij was miss 250 man wat we gezien hebben we wilde graag met het bord op de foto maar niet ten kosten van onze tijd we willen Zoiezo nog een keer terug duss dan ook maar voor een foto met het bord.. !

Duss nu bij de horse shoe bend waar we van die mooie foto’s van wilde maken..  6 touringbussen en verder de hele parkeer plaats vol met auto’s owkeeeeej .. we gaan gewoon .. over de berg wandelen met nog 50 man .. en dan kom je aan op dat mooie plekje .. maar een foto alleen maken is geen optie de rand van de berg staat vol mensen het  lijken wel mieren.. tis trouwens ook echt f*ckin hoog en er is niets omheen gebouwd (zijn ze wel mee bezig) en iedereen staat lekker langs het randje elkaar weg te duwen .. mij nie gezien ! Duss we hebben wel met de go pro over het randje gefilmd maar het was heftig .. jammer dat er bussen voor luidruchtige Chinezen zijn overal !! Man wat maken die een herrie man man man..nou ja lol is er klein beetje Af Ooh dit us dat plekje Horse shoe bendhelaas niet mijn dit maar even voor het idee dat jullie begrijpen hoe wij adden gehoopt het op de foto te kunnen zetten . Nou ja door naar de volgende toeristische attractie richting flagstaff vanuit daar door naar hoover dam en grand canyon .. maar we overnachten waarschijnlijk eerst in flagstaff we gaan terug de tijd in. de tijd verspringt hier weer een uur terug .. onderweg krijg  ik een appje van mijn vriendinnetje doe op de poezen past .. de poesje s hebben de snoepjes kast geplunderd Hihi .. maar Ook een beetje verpakking opgegeten .. 😱 kleine monsters toch lichtelijk in paniek .. want voordat het volgende berichtje dan weer geladen is in the middle of nowhere Tim leest de berichtjes voor terwijl ik rij .. we rijden ol een 2 baansweg in de dessert waar je 65 Miles p uur mag .. blijkbaar door dat ik meer met mijn hoofd bij mijn meisjes bent rij ik per ongeluk 86 miles per uur .. Uh ja dat is omgerekend 140  kmph ja ik weet het veelste hard en dat vond de sherrif  ook. voor ik het wist zie ik in me spiegel  een grote chevy omdraaien zwaailichten aan volgas op ons afkomen.. ja toch !!! Hij moet vast langs ons.. Haha ja jammer joh.! Aan de kant .. hello madam .. dag meneer . De rede dat ik u aan de kant zet is omdat u 86 rij waar je 65 mag in this State thats a crime i can arrest you for that .. nooooh.! Dat is ff schrikken .. volgends de agent water er die dag al 4 ongelukken gebeurt waarvan 1 uit België .. om een beetje te proberen te slijmen probeerde ik uit te leggen dat door de Miles ik welleens in de wat raak want wat is nou 65 rijden .. 🤪🙄 Haha hij deed me nog even uitleggen waar ik de mile la goed in de gate kon houden in de aut0.. en werd er op gewezen dat ik rustiger moest rijden . De boeten die ik zou kunnen krijgen naast de aanhouding is 500$  Say  what! Gelukkig was deze meneer heel vriendelijke , streng maar wel menselijk en we mochten door .. Tim neemt even het stuur over zodat ik bij kan komen .. uiteraard lachen we er later omvaar dat Was wel ff spannend .. best intimiderend die grote wagen die cowboyhoed en dat stoere loopie met zn hand op zn pistool .. Hihi heftig maar   Ook weer meegemaakt ik rij lekker alleen nog maar met  Cruise Control . Met de poesjes gaat het goed begreep ik gelukkig .. wat missen we die kleine monsters .. in flagstaff aangekomen  een hapje eten boodschappies doen voor  morgen en lekker naar bed we zijn op.. leuk al dat tijd verschil.. toedeloe.!

1. Tante Nel:
    13 maart 2018
    Wel rustig aan rijden hè Lily anders moeten we komen opzoeken in het gevang daar😂😂
  2. Monique van liempd loman:
    13 maart 2018
    nou nou heb jij weer wat hahaha