Een hike in Zion National park .! Met een waterval

11 maart 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Haii

6 uur ging het wekkertje we willen optijd in het Zion National park zijn.. zo min mogelijk toeristen en een parkeer plekje is ook wel prettig. Snel ff uitchecken en gaan .. prachtig mooie omgeving .. om er naartoe te rijden is al hee mooi.! Gelukkig een mooi plekje voor in in het park want hier mag je niet verder rijden dus moet je een schuttle busje nemen die zijn gratis en brengen je bij alle punten Waar gewandeld kan worden . Wij hebben omdat dit onze eerst zware hike word .. voor een wat lichtere route gekozen eerst maar eens onze nieuwe wandel schoenen in lopen .. de hele nacht heeft het geregend het schijnt volgends de locals in Utah altijd wel regenachtig te zijn duss we nemen het voor lief en gaan gewoon de bergen in.. 🤪🤙🏼 Lekker wandelen .. we zijn lekker vroeg hebben zelf lekker broodjes gesmeerd .. fruit meegenomen watertje en dan nu beginnen .. voordat we 10 stappen op de route’shebben gezet hebben we al 3 keer gestopt om foto’s te maken zo mooi 😍.. een heerlijk beekje langs de loop route blijft ons steeds afleiden wat klinkt dat toch fijn.. en wat is het lekker om daar gewoon even naar te kijken.. best een stevig wandelingetje flink de berg op .. af en toe even stoppen en op adem komen.. (en natuurlijk foto’s maken ) Om stil van te worden zionWij hebben voor deze hike gekozen omdat deze langs een aantal watervallen leid en dat is natuurlijk helemaal Kick .! We gaan al lekker de hoogte in .. merken we vooral met ademen en in de dirkies (kuiten) maar tis zo ontzettend mooi ik kan het niet eens omschrijven .. i luv iT.. als ik dan in Amerika zou wonen zou ik hier ergens gaan wonen het is net een schilderij ❤️ We zijn erg onder de indruk .. we zijn / voelen ons heel klein naast deze enorme bergen en bomen .. we komen aan bij een klein watervalletje (zomers een enorme) het heeft gesneeuwd in de bergen en nog flink gevroren duss we mogen van geluk spreken dat we überhaupt water zien lopen .. tis super mooi ! Klei bergen de zon die door komt het water wat van zo hoog naar beneden kom.. heerlijk ! We gaan door.. flinke klim lekker flessie water en een banaantje .. opeens staan we boven oo de waterval 😳 whaaaaaat zo hoog gelopen jawel en we moeten nog hoger .. super kick om boven de waterval te staan het water zien lopen zoals ik al zei de zon komt door en die maakt het plaatje wel echt af we proberen nog een filmpje te uploaden want hij is echt hee tof..  goed we zijn er dus nog niet verder de hoogte in.. om vervolgende weer af te dalen .. eenmaal de berg over..

https://www.nps.gov/zion/index.htm       De link ban het park daar kan je een beetje zien waar we hebben gelopen wij deden route 4 Zion Lodge .. en daar heb je ook weer een uitzicht ge-wel-dig  de bergen zijn oranje/bruin klei groene grote denne bomen een groen blauw beekje in de verten de zon erop .. 1 woord fantastisch .! Onder aan de berg komen we bij een 2 de waterval helaas geen water dat vol gas  van de berg af kom zetten maar een zacht straatje dat langs de bruine kleiwand loopt wat dan weer een een klein riviertje creeert .. zo het bos in.. 😍 Zion nptijd voor  onze lunche pauze zelf gemaakte verse broodjes ..ik verlang zo naar normaal eten.. veel fruit ingeslagen..  lekker ff chille bij de berg .. want het leuke is die route van net moeten we ook weer terug .. eenmaal beneden staat Er een ranger uitleg over poep te geven .. jawel poep even uitleggen hoe je herkend welk beest welke hoop neer leg.. Haha voor veiligheid zodra he veel soort van honden poep zie zijndaar coyote .. nie handig lekker weg daar Dan.. we zijn best een beetje kapot .. de andere routes duren minatens 4 uur en we zijn al Uh 5 uur hier aan de wandel geweest.. duss tijd om door te gaan rijden door red canyon.. Oohja en !!!! We gaan een tocht maken on a horsback door de canyon helaas beginnen de meesten pas in mei maar we hebben er wel gevonden dus morgen even bellen of er nog een plekje is .. hoe cool is dat ! Ben als de dood voor paarden en ik krijg de indruk dat Tim ook wel in de spanning zit maar ja om de real feeling te krijgen .. willen we toch gaan .. ik denk dat  het een geweldige ervaring zal zijn. Maar dat horen jullie dan nog .. we rijden vanuit Zion naar red canyon in weer een totaal andere  omgeving ..super  rode bergen hoog !! En allemaal laagjes over elkaar .. geweldig we rjjden door naar bryce National park daar overnachten en morgen dan de zon daar op zien komen .. Laagjesen dan miss wel daar horsebackriden .. tot morgen toedeloe .!

1. Monique van liempd loman:
    Prachtig daar
  2. Ilona:
    12 maart 2018
    Zo mooi!! Deze ervaring pakken ze nooit meer van jullie af!
  3. Tante Nel:
    12 maart 2018
    Geweldig mooi daar is echt genieten moppie xx
  4. Bianca:
    15 maart 2018
    Wauw wat een mooie omgeving zeg, lijkt idd een schilderij